بهترين كيف پول هاي دوج كوين ؛ دانلود و آموزش والت هاي DogeCoin

۱۵ بازديد

با بهترين كيف پول هاي دوج كوين در اين مطلب آشنا شده و آن‌ها را دانلود خواهيم كرد. براي خريد و فروش DogeCoin داشتن يك والت دوج كوين ضروري است.

 

دنياي ارز ديجيتال ديگر محدود به بيت كوين نيست. در برخي بازه‌هاي زماني، يك سري رمز ارزها سر و صداي زيادي به پا كرده و توجه همه را به خود جلب مي‌كنند. يكي از رمز ارزهايي كه طي آخرين ماه‌هاي سال 2020 و نخستين ماه‌هاي سال 2021 سر و صداي زيادي به پا كرد، دوج كوين بود. DogeCoin بر اساس يك شوخي خلق شد، اما طبق وضعيت بازار در روز نوزدهم بهمن ماه 1399، در رتبه دهم بازار كريپتوكارنسي از نظر ماركت كپ قرار دارد! با توجه به همين محبوبيت بالا و رشد انفجاري طرفداران ارز ديجيتال نام برده، تصميم گرفتيم در اين مطلب به معرفي والت ها و كيف پول هاي دوج كوين بپردازيم.

خريد و فروش دوج كوين اين روزها به شدت رونق گرفته و سرمايه‌گذاران آن، به سود بي‌نظيري دست پيدا كرده‌اند. به لطف توئيت‌هاي ايلان ماسك، دومين فرد ثروتمند دنيا، درباره DogeCoin طي هفته‌هاي اخير، قيمت آن در بازه‌هاي زماني كوتاه رشد شديدي را تجربه كرد. اگر شما نيز علاقه‌مند به خريد و فروش يا سرمايه‌گذاري بلند مدت در اين رمز ارز هستيد، ابتدا به يك كيف پول دوج كوين نياز داريد. خوشبختانه، به لطف محبوبيت بالاي ارز ديجيتال مورد بحث، والت هاي زيادي شامل محبوب‌ترين گزينه‌ها از دوج كوين پشتيباني مي‌كنند.

آشنايي مختصر با دوج كوين

بيلي ماركوس (Billy Markus) و جكسون پالمر (Jackson Palmer) در سال 2013، زماني كه نخستين ارز ديجيتال دنيا توجه بسياري را به خود جلب كرده و افراد زيادي اخبار مربوط به آن را جدي دنبال مي‌كردند، عقيده داشتند اين مبحث بيش از اندازه جدي گرفته شده و رمز ارزها بايد (صرفا) جنبه تفريح داشته باشند! اين دو نفر معتقد بودند نبايد به ارزهاي رمزنگاري شده به چشم پول نگاه كرد. نگاه كنايه‌آميز آن‌ها به كريپتوكارنسي منجر به خلق يك ارز ديجيتال جديد به نام دوج كوين شد.

دوج كوين

از اين موضوع مي‌توان دريافت برخلاف اتريوم، پولكادات، ريپل و ساير رمز ارزهاي برتر بازار، كه پلتفرم مربوط به آن‌ها سرويس خاص و ارزشمندي ارائه كرده و در عين حال داراي ارز ديجيتال اختصاصي خود است، هيچ ارزش خاصي پشت DogeCoin وجود ندارد. با اين حال موفق شد تا رتبه دهم بازار كريپتوكارنسي نيز پيشرفت كرده و توجه توسعه‌دهندگان والت ها و كيف پول ها را براي پشتيباني از دوج كوين جلب كند.

در روز 6 دسامبر 2013 (15 آذر 1392) دوج كوين خلق شد. نماد و لوگوي آن، يك شيبا اينو (Shiba Inu) است. نحوه تلفظ آن از يك نمايش عروسكي در يوتيوب الگوبرداري شده است. اگرچه هدف مشخصي براي پروژه اين رمز ارز تعريف نشده بود، اما سر و صداي زيادي به پا كرد و توجه بسياري نسبت به Dogecoin جلب شد. در پاسخ به سوال دوج كوين چيست، تنها مي‌توان گفت: اين يك سكه (ديجيتالي) با تصوير يك سگ روي آن است! همين!

البته اين كل داستان نيست. آن چه به عنوان يك شوخي با كريپتوكارنسي آغاز شد، امروز يك رمز ارز محبوب به شمار رفته و انجمن آن داراي بي‌شمار كاربر است. اگرچه در ابتدا هدف خاصي براي DogeCoin تعريف نشده بود، اما رفته رفته مسير خود را پيدا كرد، به طوري كه فعاليت انجمن آن در كمك‌هاي خيرخواهانه و ساير رفتارهاي خوب سبب ترغيب افراد زيادي به عضويت در جامعه دوج كوين شد.

در يكي از مطالب پيشين، به طور مفصل درباره تاريخچه پيدايش، نحوه استخراج و استفاده، تكنولوژي مورد استفاده براي توسعه پلتفرم و آينده دوج كوين صحبت كرديم. همچنين در مطلبي جداگانه، به طور دقيق به آموزش ماين كردن دوج كوين پرداختيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد به دو مطلب زير مراجعه كنيد. در ادامه به معرفي والت ها و كيف پول هاي دوج كوين خواهيم پرداخت.

انواع كيف پول هاي دوج كوين

از ديدگاه كلي، والت ارز ديجيتال را به دو دسته‌بندي سرد و گرم (كلد و هات) تقسيم مي‌كنند. منظور از Cold Wallet كيف پولي است كه به اينترنت اتصال نداشته و به همين دليل امنيت آن بسيار بالا است و ايمني بيشتري در برابر حملات سايبري دارد. در عوض، استفاده از اين دسته كيف پول هاي دوج كوين كمي دشوارتر و زمان‌بر است. كلد والت خود به دو دسته‌بندي كيف پول سخت افزاري و كيف پول كاغذي تقسيم مي‌شود.

در مقابل آن Hot Wallet قرار مي‌گيرد. گرماي اين نوع والت دوج كوين ناشي از اتصالش به اينترنت است! استفاده از آن سريع‌تر و راحت‌تر است، اما در عوض امنيت پايين‌تري دارد. نرم افزارهاي كيف پول موبايل، ويندوز و تحت وب در اين دسته‌بندي قرار مي‌گيرند.

هر كدام از اين كيف پول هاي دوج كوين داراي مزايا و معايبي نسبت به يكديگر است. بهترين راهكار استفاده از آن‌ها به صورت تركيبي است؛ هميشه بخش عمده رمز ارزهاي خود، كه براي سرمايه‌گذاري بلند مدت در پي نگهداري هستيد، را در يك والت سرد قرار داده و بقيه را براي انجام خريدهاي روزانه يا تريدينگ، به يك كيف پول آنلاين انتقال بدهيد.

در يكي از مطالب پيشين به طور مفصل درباره مفهوم كيف پول ارز ديجيتال، كاربرد آن و نحوه كاركردش اشاره كرديم. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين رابطه مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد.

در نظر داشته باشيد والت كريپتوكارنسي محلي براي ذخيره‌ كردن و مديريت كليدهاي خصوصي و عمومي است. به عبارتي نحوه كار شبيه كيف پول‌هاي عادي نبوده و يك سري سكه ديجيتال را داخل والت نگهداري نمي‌كنيد. استفاده از والت ها و كيف پول هاي دوج كوين چندان وابسته به اين اصطلاحات نيست، هر چند توصيه مي‌كنيم براي جلوگيري از سرقت يا گم شدن سرمايه، دانش خود را در زمينه كريپتوكارنسي، مخصوصا نحوه كار والت ها، افزايش بدهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين رابطه مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد.

ابتدا اشاره‌اي كوتاه به پنج مدل والت دوج كوين (سخت افزاري، كاغذي، موبايل، دسكتاپ و تحت وب) داشته و سپس بهترين موارد را در هر دسته‌بندي معرفي خواهيم كرد.

والت سخت افزاري

يك كيف پول سخت افزاري، گجتي كوچك در حد و اندازه يك فلش مموري بزرگ است و از طريق خروجي USB به كامپيوتر و گوشي هوشمند (به واسطه كابل OTG) متصل مي‌شود. برخي مدل‌ها از اتصال بلوتوث نيز پشتيباني كرده و اتصال بدون سيم به گوشي‌هاي هوشمند را امكان‌پذير مي‌كنند. از آن جايي كه كليدهاي خصوصي در اينجا داخل حافظه‌اي آفلاين نگهداري مي‌شوند، ارزهاي ديجيتال شما از خطر هك مصون هستند. حافظه محل ذخيره‌‌سازي كليدها به حدي ايمن و منزوي است كه حتي در صورت وصل شدن دستگاه به يك كامپيوتر يا لپ تاپ آلوده به بدافزار، مشكلي رخ نمي‌دهد.

در يكي از مطالب پيشين به طور مفصل درباره چيستي، تفاوت و نحوه كار والت هاي سخت افزاري صحبت كرديم. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين رابطه مي‌توانيد به مطالب زير مراجعه كنيد:

والت كاغذي (پيپر)

هر آن چه در قالب 0 و 1 ذخيره شده، هميشه در معرض حملات سايبري قرار دارد. به همين دليل كيف پول هاي سخت افزاري دوج كوين نيز با وجود داشتن سطح امنيت بالا، همچنان در برابر هك به طور كامل مصون نيستند. اما از اين نظر، پيپر والت DogeCoin به شكل 100 درصدي ايمن است؛ وقتي كليدهاي خصوصي را روي يك تكه كاغذ يادداشت مي‌كنيد، امكان هك كردن آن وجود ندارد!

اگر نكات امنيتي و نگهداري مربوط به كيف پول كاغذي را در نظر بگيريد، هرگز هيچ مشكلي براي ارزهاي ديجيتال شما رخ نخواهد داد. فراموش نكنيد مشكل هميشه هكرها نيستند. اگر خودتان با بي‌دقتي كاغذ را گم يا پاره كنيد، براي هميشه سرمايه‌ را از دست مي‌دهيد. همچنين اگر فردي به كاغذي كه پرايويت كي‌ را روي آن نوشته‌ايد دست پيدا كند، قادر به ايجاد تراكنش با رمز ارزهاي شما خواهد بود.

همانطور كه گفتيم والت هاي DogeCoin سخت افزاري و كاغذي در دسته‌بندي «سرد» قرار گرفته و امنيت بالاتري در مقايسه با موارد قرار گرفته در دسته‌بندي «گرم» دارند. مزيت اصلي آن‌ها، قرارگيري كامل كنترل و مديريت كليدهاي خصوصي در اختيار كاربر، آن هم در مكاني آفلاين است.

در يكي از مطالب پيشين به طور مفصل درباره چگونگي درست كردن (كاملا رايگان) پيپر والت صحبت كرديم. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين رابطه مي‌توانيد به مطالب زير مراجعه كنيد:

والت تحت وب

شركتي كه يك كيف پول آنلاين دوج كوين را توسعه داده است، مديريت آن را بر عهده دارد. در اينجا خود وب سايت كليدهاي خصوصي و عمومي كاربران را مديريت مي‌كند. اين موضوع اگرچه سبب سهولت در استفاده در مقايسه با والت هاي دوج كوين چهار دسته‌بندي ديگر شده است، اما نمي‌توان از امنيت در پايين‌ترين سطح چشم‌پوشي كرد؛ نفوذ به كيف پول هاي مبتني بر وب براي هكرها به مراتب راحت‌تر است. از طرفي توسعه‌دهنده وب سايت، مسئول حفاظت از كليدهاي خصوصي شما است. بايد به آن‌ها اعتماد كاملي داشته باشيد، چرا كه مي‌توانند رمز ارزهايتان را سرقت كنند.

نيازي به خريد يك گجت، پرينت پرايويت كي‌ها روي كاغذ يا حتي نصب كردن يك اپليكيشن روي موبايل و كامپيوتر دسكتاپ نيست. به منظور استفاده تنها به يك مرورگر وب نياز داريد. بيشتر كيف پول هاي دوج كوين تحت وب به صورت عمودي ادغام شده و امكان تريدينگ و ذخيره‌سازي را همراه يكديگر برايتان ميسر مي‌كنند. بهترين مثال، وب سايت صرافي‌هايي نظير بايننس و كوين بيس است. در آن‌ها به هر حساب كاربري، يك كيف پول پشتيباني‌كننده از بي‌شمار رمز ارز نظير DogeCoin تخصيص پيدا مي‌كند. از طرفي امكان تريدينگ در پلتفرم مهيا است.

در صورتي كه با وجود علاقه به استفاده از والت هاي تحت وب دوج كوين به خاطر سطح امنيت پايين‌تر قيد آن‌ها را زده‌ايد، مي‌توانيد از طريق مرورگر TOR به وب سايت صرافي يا كيف پول مورد نظر وارد شويد. با اين كار احتمال شنود اطلاعات تبادل شده بين دستگاه شما و سرور وب اپليكيشن تقريبا صفر خواهد شد.

والت دسكتاپ

يك والت دسكتاپ DogeCoin، نرم افزاري مخصوص پلتفرم‌هاي ويندوز، مك او اس يا لينوكس است و روي كامپيوترهاي دسكتاپ يا لپ تاپ نصب مي‌شود. اگرچه در اينجا مجبور به نصب يك برنامه هستيد، اما دو مزيت بزرگ در مقايسه با والت هاي دوج كوين مبتني بر وب را در نظر بگيريد؛ كنترل و مديريت كليدهاي خصوصي و عمومي در اختيار كاربر قرار گرفته و آن‌ها به جاي سرور شركت توسعه‌دهنده اپليكيشن، روي حافظه دستگاه كاربر ذخيره مي‌شوند. از طرفي رابط كاربري بيشتر يوزر فرندلي بوده و كار با آن راحت‌تر است. به همين دليل كاربران حرفه‌اي براي تريدينگ داخل پلتفرم‌هايي نظير بايننس ترجيح مي‌دهند به جاي دسترسي به وب سايت، نرم افزار دسكتاپ آن را دانلود و نصب كنند.

بعد از نصب يك كيف پول دوج كوين روي كامپيوتر دسكتاپ يا لپ تاپ، يك فايل به نام wallet.dat روي حافظه دستگاه ساخته مي‌شود. اين فايل حاوي اطلاعات پرايويت كي‌هاي شما است، به همين دليل مي‌بايست با يك پسورد قوي از آن محافظت كنيد. در صورت تعيين رمز براي كيف پول DogeCoin خود، بايد در هر مرتبه اجراي برنامه، اين پسورد را به منظور فراهم كردن امكان خواندن فايل wallet.dat وارد كنيد. اگر اين فايل گم شده يا رمز عبور را فراموش كنيد، براي هميشه دارايي رمز ارزي خود را از دست خواهيد داد. پس به طور مستمر از فايل wallet.dat بكاپ تهيه كرده و آن را در مكاني ايمن ذخيره كنيد.

اكنون مشكل امنيتي مربوط به نگهداري پرايويت‌ كي‌ها روي سرور شركت توسعه‌دهنده برطرف شده، اما مشكلي ديگر بروز كرده است؛ بعد از نصب يك والت دسكتاپ دوج كوين بايد به امنيت سيستم دسكتاپ يا لپ تاپ اهميت بيشتري داده و از عدم آلودگي به بدافزارها اطمينان پيدا كنيد. در صورت دست‌كاري فايل wallet.dat توسط بدافزارها يا سرقت (كپي كردن غير مجاز آن) به دردسر خواهيد افتاد.

والت موبايل

كيف پول موبايل نرم افزاري قابل نصب روي گوشي‌ها و تبلت‌هاي اندرويدي يا آي او اسي است. در مقايسه با چهار دسته‌بندي ديگر، استفاده از آن‌ها راحت‌تر و سريع‌تر است. مثلا مي‌توانيد در عوض كپي – پيست كردن آدرس كيف پول مقصد به منظور ارسال رمز ارز، با استفاده از دوربين گوشي هوشمند خود QR كد مربوط به آن را اسكن كنيد.

در اينجا نيز كليدها بعد از رمزنگاري، روي حافظه داخلي گوشي نگهداري مي‌شوند. فراموش نكنيد در مقايسه با لپ تاپ و مخصوصا كامپيوتر دسكتاپ، احتمال سرقت شدن يا آسيب ديدن گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها بيشتر است، به همين دليل بكاپ‌گيري از عبارت بازيابي اهميت بسيار بيشتري پيدا مي‌كند.

بهترين والت هاي سرد DogeCoin

با در نظر گرفتن اهميت تامين امنيت سرمايه رمز ارزي افراد، ابتدا به بهترين والت هاي فيزيكي DogeCoin اشاره مي‌كنيم. يكي از نكات منفي درباره آن‌ها، نياز به پرداخت هزينه براي خريد گجتي سخت افزاري است، در حالي كه همه كيف پول هاي نرم افزاري دوج كوين به صورت رايگان قابل دانلود و نصب هستند. البته، ممكن است چند ده يا شايد چند صد ميليون تومان سرمايه خود را به ارز ديجيتالي نظير دوج كوين تبديل كرده باشيد، پس پرداخت چند ميليون تومان براي نگهداري ايمن آن كار كاملا عاقلانه‌اي است.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

كيف پول لجر نانو اس

اين محصول در فروشگاه خود شركت Ledger به قيمت 59 يورو به فروش مي‌رسد. به جرات مي‌توان لجر نانو اس را محبوب‌ترين كيف پول سخت افزاري بازار خطاب كرد. داشتن امنيت بالا و پشتيباني بي‌نظير از رمز ارزهاي متعدد، با وجود قيمتي مناسب، دليل محبوبيت Ledger Nano S به شمار مي‌روند. اگر پورتفوليوي شما متشكل از تعداد زيادي رمز ارز علاوه بر دوج كوين است، مي‌توانيد با خيال راحت تمام آن‌ها را داخل لجر نانو اس نگهداري كنيد؛ اين كيف پول دوج كوين از نزديك به 1500 كوين و توكن پشتيباني مي‌كند. شركت سازنده به طور مستمر با انتشار آپديت براي سفت افزار كيف پول سخت افزاري خود، در حال گسترش ميزان پشتيباني آن است.

اگرچه عبارت بازيابي (Seed Phrase) كيف پول هاي پولكادات نرم افزاري از 12 كلمه تشكيل مي‌شود، اما اين تعداد به منظور بالا بردن امنيت، در Ledger Nano S به 24 عدد افزايش يافته است. يك نمايشگر كوچك روي دستگاه تعبيه شده كه براي خواندن آدرس مقصد كمي كوچك است. از طريق يك كابل OTG قادر به اتصال آن به گوشي هوشمند خود خواهيد بود. البته به اين منظور بايد اپليكيشن Ledger Live را از گوگل پلي استور (اندرويد) يا اپ استور (آي او اس) دانلود و نصب كنيد.

در يكي از مطالب قبلي وبلاگ بيت 24، آموزش نحوه استفاده از لجر نانو اس را قرار داديم. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين كيف پول پولكادات مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد:

لجر نانو ايكس (Ledger Nano X)

كيف پول لجر نانو ايكس

قيمت محصول در فروشگاه وب سايت رسمي شركت Ledger برابر 119 يورو است. لجر نانو ايكس مدل پيشرفته‌تر و نسل جديد محصول قبلي است. امكانات آن موازي با قابليت‌هايش افزايش يافته است. مجهز شدن به نمايشگر بزرگتر و پشتيباني از بلوتوث، دو قابليت جديد و بسيار كاربردي لجر نانو ايكس به شمار مي‌روند؛ به لطف صفحه نمايش بزرگتر راحت‌تر مي‌توان اطلاعات مهم نظير آدرس كيف پول مقصد را روي خود دستگاه خواند. وجود چيپ بلوتوث، نياز به استفاده از كابل OTG براي اتصال به گوشي را از بين مي‌برد.

از نظر گستره پشتيباني از رمز ارزها، هر دو مدل لجر نانو اس و نانو ايكس در وضعيت يكساني قرار دارند. مدل جديد، از چيپ جديدتري قدرت گرفته و روي كاغذ امنيت بالاتري دارد.

در يكي از مطالب قبلي وبلاگ بيت 24، آموزش نحوه استفاده از لجر نانو ايكس به عنوان يكي از بهترين كيف پول هاي دوج كوين را قرار داديم. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين والت مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد:

در صورتي كه مي‌خواهيد ارزش پرداخت هزينه بيشتر براي خريد مدل Nano X به جاي Nano S را بررسي كنيد، مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد. در اينجا به مقايسه دو كيف پول پولكادات محبوب شركت Ledger پرداخته‌ايم:

ترزور مدل وان (Trezor One)

ترزور وان

قيمت آن در فروشگاه رسمي Trezor برابر 48 يورو است. شركت Satoshilabs آن را توسعه داده و يكي از ارزان‌ قيمت‌ترين گزينه‌ها در بازار محسوب مي‌شود. در كنار لجر، ترزور يكي از مورد اعتماد‌ترين برندهاي توليدكننده والت هاي سخت افزاري به شمار مي‌رود. از نظر گستره پشتيباني از رمز ارزها، ترزور مدل وان پايين‌تر از دو محصول قبلي قرار مي‌گيرد، اما پشتيباني از نزديك به 700 كوين و توكن همچنان رقم فوق‌العاده‌اي است.

با استفاده از برنامه Trezor Bridge مي‌توانيد بين مرورگرهاي وب و كيف پول هاي سخت افزاري ترزور ارتباط برقرار كنيد.

ترزور مدل تي (Trezor Model T)

كيف پول ترزور مدل تي

مدل به‌روزتر آن ترزور مدل تي نام دارد. ويژگي منحصربه‌فرد اين والت دوج كوين حتي در مقايسه با دو محصول برند Ledger، داشتن يك نمايشگر لمسي و رنگي بزرگ است. به لطف اين ويژگي ديگر مجبور به وارد كردن رقم به رقم ورودي‌ها نبوده و كار با خود گجت راحت‌تر و سريع‌تر مي‌شود.

ترزور مدل تي همانند محصول قبلي تنها يك كيف پول دوج كوين نيست و از ارزهاي ديجيتال زيادي پشتيباني مي‌كند. اين مدل در مقايسه با مدل وان قادر به ذخيره‌سازي تعداد بيشتري رمز ارز مختلف است.

در يكي از مطالب قبلي وبلاگ بيت 24، آموزش نحوه استفاده از ترزور مدل تي را قرار داديم. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين والت مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد:

كيپ كي (KeepKey)

كيف پول سخت افزاري كيپ كي

اين يكي از ارزان قيمت‌ترين كيف پول هاي سخت افزاري بازار با پشتيباني از دوج كوين است. با پرداخت حدود 40 دلار مي‌توانيد يكي از ايمن‌ترين والت هاي كريپتوكارنسي را در اختيار داشته باشيد. اگرچه محبوبيت كيپ كي به اندازه محصولات برند لجر و ترزور نيست، اما همچنان تريدرها و سرمايه‌گذاران زيادي براي نگهداري ميليون‌ها دلار سرمايه رمز ارزي خود به آن اعتماد كرده‌اند.

با وجود ارزان بودن، كيپ كي داراي امنيت فوق‌العاده‌اي است. چند لايه امنيتي در نظر گرفته شده كه نياز به تاييد تراكنش قبل از نهايي شدن و احراز هويت دو مرحله‌اي جزوي از آن‌ها هستند. يك ويژگي امنيتي فوق‌العاده آن، ايجاد تصادفي پين كد است؛ در برخي زمان‌ها، حين تلاش براي دسترسي به سرمايه خود، دستگاه يك پين كد متفاوت براي اين كيف پول دوج كوين توليد مي‌كند. به اين وسيله از سرقت اطلاعات توسط كي‌لاگرها و بدافزارهاي موجود روي كامپيوتر جلوگيري خواهد شد.

در مقايسه با والت هاي نرم افزاري دوج كوين تعداد كلمات عبارت بازيابي از 12 به 24 عدد افزايش يافته است. بعد از راه‌اندازي كيف پول، آن را در مكاني مطمئن يادداشت كنيد، چرا كه در صورت گم شدن، سرقت شدن يا خرابي دستگاه، تنها راه دسترسي مجدد به ارزهاي ديجيتال خود، همين كلمات هستند.

ظاهر كيپ كي زيبا است و از طراحي منحصربه‌فردي بهره مي‌برد، هر چند برخي آن را بزرگ خطاب مي‌كنند. در مقايسه با لجر نانو ايكس و نانو اس، حمل آن داخل جيب كمي دشوارتر است، به همين دليل در صورت تاكيد روي قابليت حمل بالا، بهتر است به فكر گزينه‌هاي ديگر باشيد. البته بهتر است از حمل دائم والت سخت افزاري خودداري كرده و حين انتخاب، معيارهاي مهمتر را مد نظر قرار بدهيد.

در يكي از مطالب قبلي وبلاگ بيت 24، آموزش نحوه استفاده از كيف پول كيپ كي را قرار داديم. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين والت مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد:

بهترين كيف پول هاي گرم DogeCoin

دوج كوين والت (دسكتاپ و موبايل)

اگر به دنبال راهكاري رسمي و حرفه‌اي فقط براي ذخيره‌سازي دوج كوين هستيد، بهترين گزينه استفاده از كيف پول رسمي آن است. براي دريافت بايد به وب سايت dogecoin.com مراجعه كنيد. نرم افزار مخصوص دسكتاپ داراي دو ورژن است؛ با دانلود و نصب نسخه كور (Core) كل بلاك چين دوج كوين را نيز روي سيستم خود دانلود خواهيد كرد. با اين كار تبديل به يك نود در شبكه DogeCoin شده و به افزايش امنيت آن كمك مي‌كنيد. نسخه لايت MultiDoge نام داشته و تنها براي نگهداري و انتقال اين رمز ارز كاربردي است.

اگر خريد، فروش و مديريت روي گوشي را ترجيح مي‌دهيد، همچنين مي‌توانيد از وب سايت، نرم افزار اندرويد را دريافت و نصب كنيد. متاسفانه‌ نسخه‌اي براي آي او اس وجود ندارد.

در نظر داشته باشيد نسخه لايت دسكتاپ براي استخراج دوج كوين مناسب نيست. اگر علاقه‌مند به ماين كردن اين رمز ارز هستيد، حتما بايد ورژن كور آن را دانلود و نصب كنيد. رابط كاربري شبيه اولين نرم افزارهاي كامپيوتري ويندوزي است! با اين حال راه‌اندازي و كار با برنامه ساده است. همگام‌سازي اطلاعات مخصوصا براي كاربران داراي ورژن لايت به سرعت صورت مي‌گيرد.

نبود امكانات ويژه و كاربردي و محدود شدن به كاركردهاي اوليه، داشتن ظاهر قديمي و نه چندان دلچسب، نبود نرم افزاري براي آيفون و آيپد (iOS) و محدود شدن به يك ارز ديجيتال، مهم‌ترين مشكلات و محدوديت‌هاي كيف پول رسمي دوج كوين به شمار مي‌روند.

دوج كوين والت (تحت وب)

استفاده از كيف پول‌هاي تحت وب را چندان پيشنهاد نمي‌كنيم، اما اگر با سرمايه كمي سر و كار داريد، نسخه مبتني بر وب كيف پول رسمي دوج كوين گزينه مناسبي است. خبر خوب، رمزنگاري شدن همه اطلاعات است، به همين دليل شركت توسعه‌دهنده وب سايت به هيچ بخشي از ديتاي شما دسترسي ندارد. براي استفاده به آدرس my.dogechain.info مراجعه كنيد.

جكس ليبرتي (Jaxx Wallet)

جكس ليبرتي يك كيف پول چند رمز ارزي براي دسكتاپ و موبايل است. شركت توسعه‌دهنده آن به تازگي نرم افزارش را آپديت كرده تا بتواند از بالاي 85 كوين و توكن شامل DogeCoin پشتيباني كند. پس اكنون Jaxx Liberty يك كيف پول دوج كوين نيز به شمار مي‌رود.

گفتني است علاوه بر وجود نسخه‌اي براي ويندوز، لينوكس، مك، اندرويد و آي او اس، يك افزونه براي مرورگر وب گوگل كروم نيز توسعه يافته است. مي‌توان اين كيف پول را تحت وب استفاده و با بقيه نسخه‌ها همگام‌سازي كرد، هر چند از نظر امنيتي اين كار را پيشنهاد نمي‌كنيم.

رابط كاربري جكس ليبرتي ساده و سرراست است، به طوري كه افراد تازه كار نيز به راحتي قادر به كار با آن خواهند بود. طبق انتظار از يك والت دوج كوين حرفه‌اي، كليدهاي خصوصي در هر دو ورژن موبايل و دسكتاپ روي دستگاه كاربر ذخيره مي‌شوند.

در يكي از مطالب قبلي وبلاگ بيت 24، آموزش نحوه استفاده از كيف پول جكس ليبرتي را قرار داديم. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين والت مي‌توانيد به مطلب زير مراجعه كنيد. براي دانلود نرم افزار موبايل يا افزونه مرورگر به آدرس jaxx.io/downloads مراجعه كنيد.

بايننس (Binance)

بايننس بزرگترين صرافي ارز ديجيتال دنيا است. اين پلتفرم به هر حساب كاربري يك كيف پول با پشتيباني از بي‌شمار ارز ديجيتال اختصاص مي‌دهد. اگرچه اين والت از نوع آنلاين و داراي امنيت پايين‌تري است، اما نمي‌توان از ويژگي‌هاي فوق‌العاده نگهداري سرمايه رمز ارزي خود داخل يك صرافي چشم‌پوشي كرد. مهمترين مزيت اين كار در مقايسه با زمان استفاده از كيف پول هاي دوج كوين عادي، امكان تريدينگ و نوسان‌گيري است.

در مقايسه با زمان نگهداري ارزهاي ديجيتال خود در يك والت عادي، كارمزد بسيار كمتري به منظور ارسال پرداخت خواهيد كرد. در مقايسه با بيشتر والت هاي دوج كوين از رمز ارزهاي بيشتري پشتيباني مي‌شود؛ هر چه باشد، بايننس بزرگترين صرافي كريپتوكارنسي دنيا است! براي تريدينگ، نگهداري و سرمايه‌گذاري بلند مدت، استيكينگ و هر كل هر عمل مربوط به رمز ارزها، اينجا بهترين پلتفرم است.

به لطف وجود تعداد زيادي كاربر، اغلب سفارش‌هاي خريد و فروش در كسري از ثانيه انجام مي‌شوند. اين موضوع براي تريدرها و نوسان‌گيران از اهميتي بالايي برخوردار است. مي‌توان به صورت مستقيم از طريق مرورگر به بايننس متصل شد يا اپليكيشن دسكتاپ و موبايل آن را دانلود و نصب كرد. اطلاعات همواره همگام‌سازي شده و مي‌توانيد به صورت همزمان از هر سه ورژن استفاده كنيد.

اما به يك دليل، كاربران ايراني قيد بي‌شمار ويژگي و قابليت بزرگترين صرافي ارز ديجيتال دنيا را زده‌اند! البته آن‌ها به اين كار مجبور شده‌اند! تحت تاثير تحريم‌هاي ايالات متحده آمريكا عليه كشورمان، استفاده از خدمات Binance براي كاربران ايراني ممنوع است. در صورتي كه هويت واقعي خود را به وسيله ارسال مدارك فاش كرده يا با آي پي ايران به وب سايت يا اپليكيشن پلتفرم نام برده اتصال پيدا كنيد، ارزهاي ديجيتال شما قفل خواهند شد.

البته شركت در صورت بروز چنين حادثه‌اي به كاربران اجازه مي‌دهد به وسيله ارسال تصوير پاسپورت يا برقراري تماس تلفني، خيلي سريع موجودي ارز ديجيتال خود را به مكاني ديگر، مثلا يك كيف پول دوج كوين ديگر، انتقال بدهند. با اين حال، ترس از دست دادن سرمايه يا دردسرهاي بعد از قفل شدن حساب كاربري، بسياري را از كار با بايننس بازداشته است.

البته افراد زيادي سال‌ها است بدون بروز مشكل، به طور مستمر و روزانه در حال استفاده از انواع خدمات Binance هستند. نخست بايد از ارسال مدارك صحيح و احراز هويت واقعي خود خودداري كنيد. همچنين هرگز بدون تغيير آي پي دستگاه، گوشي يا كامپيوتر دسكتاپ و لپ تاپ، به وب سايت يا اپليكيشن بايننس وارد نشويد. نكته مهم ديگر، اتصال به يك پراكسي يا وي پي ان واقع در يك كشور ثابت است؛ به عنوان نمونه اگر در زمان ساخت حساب كاربري، به سروري در كشور آلمان وصل شديد، در دفعات بعدي نيز براي استفاده از خدمات بايننس به يك سرور واقع در آلمان اتصال پيدا كنيد.

پيشتر در مطالبي جداگانه، به آموزش نحوه ثبت نام در Binance پرداخته و تاريخچه و ويژگي‌هاي آن را بررسي كرديم. براي كسب اطلاعات بيشتر به پست‌هاي زير مراجعه كنيد. براي دانلود اپليكيشن دسكتاپ و موبايل بايننس نيز به آدرس binance.com/en/download برويد.

كراكن (Kraken)

كراكن يك صرافي ارز ديجيتال است، اما همانند بايننس يك كيف پول كريپتوكارنسي آنلاين نيز به شمار مي‌رود. طبق انتظار از يك اكسچنج، از تعداد زيادي رمز ارز شامل دوج كوين پشتيباني مي‌شود. سادگي رابط كاربري و سهولت در استفاده سبب شده كراكن براي كاربران تازه كار گزينه بهتري به شمار برود. مي‌توانيد فعاليت را در اينجا شروع كرده و بعد از كسب تجربه كافي، سرمايه‌ و فعاليتتان را به بايننس انتقال بدهيد.

از نظر امنيت، كراكن بي‌نظير است؛ نزديك به 95 درصد سرمايه كاربران داخل محفظه‌اي سرد نگهداري مي‌شود! از اين نظر مي‌توان صرافي نام برده را به يك كيف پول سخت افزاري غول‌آسا تشبيه كرد. به لطف اين ويژگي، احتمال هك شدن Kraken در مقايسه با ساير صرافي‌هاي كريپتوكارنسي به شدت كاهش پيدا كرده است. براي دانلود اپليكيشن‌هاي موبايل به وب سايت kraken.com/en-us/features/cryptocurrency-apps مراجعه كنيد.

مطالب مرتبط

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.