آرشیو فروردین ماه 1400

آموزش بورس و بازارهاي مالي

سخني با شيفتگان ثروت ؛ اجاره دادن حساب و كارت بانكي ممنوع!

۶ بازديد

برخي تصور مي‌كنند اجاره دادن حساب بانكي با در نظر گرفتن تعرفه‌هاي اين كار روشي بي‌دردسر براي كسب درآمد بالا است، غافل از اينكه چاهي عميق پيش پاي آن‌ها قرار دارد!

 

با ديدن عنوان «كار اينترنتي با درآمد بالا» چه چيزي به ذهنتان خطور مي‌كند؟ پشتيباني تلفني، تايپ و توليد محتوا، برنامه‌نويسي و امثال آن‌ها را مي‌توان نمونه‌هايي از كارهاي اينترنتي برشمرد. با اين حال، ممكن است بعد از پيام دادن به فرد منتشركننده آگهي، با يك كار بسيار بسيار راحت‌تر و داراي درآمد بالاتر نسبت به مشاغلي كه نام برديم، رو به رو شويد؛ كافي است يك حساب بانكي ايجاد كرده و بعد از صدور كارت، اطلاعاتش را در اختيار كارفرما قرار بدهيد. از آن جايي كه بعد از افتتاح حساب، موجودي صفر است، به نظر هيچ گزندي به فرد وارد نخواهد شد، اما سخت در اشتباه هستيد!

برخي افراد، بدون آشنايي با بيت كوين و ديگر رمز ارزها، به نوعي درگير معضلات استفاده غير قانوني و نامناسب از آن شده‌اند! آن‌ها به شكلي متفاوت، به طي كردن راه چند ساله در يك شب فكر مي‌كردند، غافل از اين كه در چاهي عميق قدم مي‌گذارند؛ عاقبتي شوم در انتظار افرادي است كه با اجاره دادن حساب بانكي خود در پي كسب درآمد بالا و بدون دردسر هستند! ممكن است با ريسك پول خود و خريد ارز ديجيتال روزي ميليارد شويد، اما كارهاي خلافي همچون اين، هرگز عاقبت خوبي ندارند.

حساب‌ها و كارت‌هاي بانكي اجاره‌اي براي انجام فعاليت مجرمانه و پولشويي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. نكته اينجاست كه هر عمل خلاف انجام شده از طريق اين حساب توسط فرد كلاهبردار و اجاره‌كننده، در نهايت به پاي صاحب آن نوشته خواهد شد. اجاره‌كنندگان حساب و كارت بانكي كه از عاقبت كار خود مطلع هستند، اغلب در خارج از كشور قرار داشته و طعمه‌هايشان را از افراد به دنبال درآمد بالا بدون دغدغه، و فاقد سواد كافي از طبقات اجتماعي پايين، انتخاب مي‌كنند.

يك حساب بانكي ايجاد و اطلاعات كارت را به متقاضي، به عبارتي كارفرما، تحويل بدهيد. در ادامه ماه به ماه پول دريافت كنيد. پولي كه بابت اين كار به افراد پيشنهاد مي‌شود، اغلب از حقوق يك ماه كارمندي با درآمد مناسب بالاتر است! از طرفي فرد حتي در صورت تمايل به ايجاد يك حساب تازه براي اجاره دادن، چند دقيقه بيشتر معطل نخواهد شد. آيا كسب درآمد به روشي ايده‌آل‌تر از اين نيز ممكن است؟

آيا شما كليد منزل خود را حتي اگر خالي باشد، در اختيار فردي ديگر قرار مي‌دهيد؟ قطعا خير. اين پاسخي به افرادي است كه در توجيه اقدام خود بعد از گير افتادن، خالي بودن حساب را مبناي تصورشان براي بي‌خطر بودن اجاره دادن حساب بيان مي‌كنند.

كلاهبرداران كجا و چطور دام پهن مي‌كنند؟

اجاره دادن يا اجاره كردن حساب و كارت بانكي جرم است، در نتيجه نمي‌توان يك آگهي با چنين عنواني در يك وب سايت استخدامي رسمي منتشر كرد. حتي در كانال‌هاي تلگرامي نيز كلاهبرداران از چنين عنواني استفاده نكرده و در زمان صحبت با شما بعد از پيغامتان، نحوه كار را توضيح مي‌دهند. دام آن‌ها، «كار اينترنتي با درآمد بالا»، «كار از راه دور بدون تخصص»، «كار در خانه با حقوق زياد» و اين دسته عناوين جذاب است.

در وب سايت‌هاي انتشار آگهي استخدام، فرد متقاضي بايد اطلاعات دقيقي از خود به همراه توضيحات كامل درباره شرايط كار ارائه كند، در غير اين صورت با درخواستش مخالفت خواهد شد. همچنين اگر بعد از انتشار آگهي اجاره كردن حساب و كارت بانكي با عنواني غير مشهود، فردي آگاه به موضوع پي برده و آن را به اطلاع پشتيباني وب سايت منتشركننده برساند، خيلي سريع آگهي را حذف خواهند كرد.

به همين دليل اكثر آگهي‌هاي اين چنيني در تلگرام منتشر مي‌شوند. فرد مي‌تواند بدون ارائه شماره موبايل، كه بعدا به منظور رديابي وي ممكن است مورد استفاده قرار بگيرد، يك پل ارتباطي با خود ايجاد كند، چرا كه در اين پيام‌رسان، امكان تخصيص يوزر نيم به هر شماره ميسر است. از طرفي حتي اگر بي‌شمار فرد به كلاهبرداري بودن آگهي پي ببرند، از آن جايي كه نمي‌توان به راحتي با تلگرام ارتباط برقرار و ادعاي خود را ثابت كرد، فرد همچنان به فعاليت غير قانوني ادامه خواهد داد. در نهايت او بدون گذاشتن هيچ ردي از خود، محو مي‌شود.

حتي ممكن است در ابتدا به منظور جلب توجه شما، مبلغي به عنوان حسن نيت كارفرما برايتان ارسال شود. جالب اينجاست كه اين مبلغ نيز از طريق يك حساب اجاره‌اي به شماره كارت شما واريز مي‌شود، چرا كه كلاهبردار نمي‌خواهد با انتقال به واسطه حساب واقعي خود، قابل رديابي باشد.

در ابتداي كار، پرداخت‌ها براي جلب اعتمادتان خيلي سريع و به صورت مستمر انجام مي‌شوند. بعد از اين كه خيالتان از واقعي بودن (مثلا) كار راحت‌تر شد، دست از سر كارفرما برداشته و مطرح كردن سوالات پياپي درباره نحوه استفاده وي از اطلاعات بانكي‌تان را متوقف مي‌كنيد؛ آرزوي فرد براي داشتن حقوقي خوب بدون كار محقق شده و هيچ تهديد مالي، به نظر، تهديدش نمي‌كند، چرا كه حساب را در ابتدا خالي در اختيار كارفرما قرار داده است. در نتيجه پا روي پا انداخته و فقط پيامك‌هاي واريز پول به حسابش را مشاهده مي‌كند.

به ناگهان يك روز، تماسي تلفني با وي برقرار خواهد شد تا براي پاره‌اي از توضيحات به پليس فتا مراجعه كند! در اين زمان، اجاره‌دهنده كارت بانكي دو دستي بر سر و صورتش مي‌كوبد!

حساب بانكي اجاره‌اي چيست؟

روش استفاده از حساب بانكي يا حساب كاربري (اكانت) اجاره‌اي، با هدف انجام اعمال مجرمانه‌اي مثل پولشويي شكل گرفت. براي عده‌اي ديگر، شماره كارت اجاره‌اي روشي براي فرار از ماليات يا حتي از ميان برداشتن رقباي خود است. روشي ديگر، انتقال پول سرقت شده به واسطه فيشينگ است.

كلاهبرداران سايبري، براي انتقال پول‌هاي كثيف و سرقت شده، مثلا از طريق فيشينگ، نمي‌توانند از حساب‌هاي بانكي واقعي خود استفاده كنند، چرا كه پليس رد آن‌ها را زده و خيلي سريع دستگير خواهند شد. اگرچه روش‌هاي مختلفي براي كلاهبرداري در فضاي مجازي و سرقت وجود دارد، اما متداول‌ترين روش اين كار فيشينگ است.

منظور از فيشينگ چيست؟

در فيشينگ، فرد سارق صفحه‌اي شبيه درگاه بانكي واقعي طراحي و آن را به خورد شما مي‌دهد. به عنوان مثال ممكن است در حال خريد كارت شارژ يا محصولي از يك وب سايت آنلاين باشيد، اما بعد از تلاش براي اتصال به درگاه، به صفحه‌اي جعلي به جاي درگاه واقعي انتقال پيدا كنيد. وقتي اطلاعاتتان را در اينجا وارد كرديد، فردي كه صفحه را طراحي كرده است، قادر به ايجاد تراكنش با كارت بانكي شما خواهد بود. اگرچه بعد از پويا شدن رمز دوم كارت‌هاي بانكي براي خريدهاي اينترنتي حجم حملات فيشينگ كاهش پيدا كرد، اما هچنان شاهد رخ دادن اين اتفاق براي بي‌شمار كاربر در طول روز هستيم.

در ارتباط با سرقت‌هاي از نوع فيشينگ، وقتي فرد قرباني با در دست داشتن پرينت حساب خود به مرجع قضايي براي ثبت شكايت مراجعه مي‌كند، بعد از زدن رد تراكنش‌ها، پليس به حساب اجاره داده شده خواهد رسيد. فرد روياپرداز پول‌هاي بادآورده، از اتفاقات پشت پرده بي‌اطلاع است، اما اكنون به عنوان سارق شناخته مي‌شود.

منظور از پولشويي چيست؟

پولشويي متشكل از تكنيك‌هايي است كه به كلاهبرداران اجازه مي‌دهد پولي كه از راه‌هاي غيرقانوني نظير قاچاق مواد مخدر، فعاليت‌هاي تروريستي، قاچاق كالا و ديگر اعمال مجرمانه به دست آورده‌اند را شبيه پولي سالم به چرخه اقتصاد تزريق و از آن استفاده كنند. ما پولي كه از راه‌هاي خلاف به دست آمده باشد را پول كثيف خطاب مي‌كنيم. حال با شستن اين پول‌ها، كثيفي‌شان از بين خواهد رفت!

پولشويي به مجرمان اجازه مي‌دهد از پولي كه به صورت نامشروع كسب كرده‌اند، استفاده كنند. يكي از روش‌هاي كلاهبرداري سايبري و كسب پول كثيف، فيشينگ است. پس پولشويي مفهومي كلي است و زدودن كثافت از پول‌هاي به دست آمده از فيشينگ، قاچاق و ديگر اعمال خلاف قانون را شامل مي‌شود!

كارت‌هاي بانكي اجاره‌اي چطور با ارز ديجيتال ارتباط پيدا مي‌كنند؟

تصور كنيد فردي از طريق فيشينگ، اقدام به سرقت كرده و پول را به يك حساب اجاره‌اي انتقال داده است. او مي‌داند هر لحظه ممكن است فرد اجاره‌دهنده به واقعيت موضوع پي برده و حساب خود را مسدود كند. از طرفي ديگر، هر لحظه ممكن است پليس به شكايت قرباني حمله فيشينگ ترتيب اثر داده و حسابي كه پول بعد از سرقت به آن انتقال داده شده است را مسدود كند. در نتيجه بايد زود اقدام كند.

اگر او پول را به يك شماره كارت اجاره‌اي ديگر انتقال بدهد، همچنان در معرض خطر قرار داشته و كاري مفيد براي فرار از دست قانون انجام نداده است، چرا كه پليس با رديابي تراكنش‌ها، در نهايت محل ذخيره شدن پول مسروقه را مشخص خواهد كرد.

به همين دليل سارق، يا همان كارفرماي دروغين در اينجا، از متقاضي مي‌خواهد بعد از ايجاد كردن يك حساب بانكي، از آن براي ثبت نام و احراز هويت در يك صرافي مخصوص رمز ارز استفاده كرده و در نهايت اطلاعات كارت بانكي را به همراه نام كاربري و پسورد اكانت در صرافي، در اختيارش قرار بدهد. او در ادامه با پول كثيفي كه در اختيار دارد، به واسطه حساب بانكي و اكانت صرافي متعلق به فردي ديگر، اقدام به خريد ارزهاي ديجيتال مخصوصا بيت كوين مي‌كند. از اينجا به بعد، رد پاي او از سرقت حذف خواهد شد.

يك كيف پول ارز ديجيتال حكم حساب بانكي را براي رمز ارزها دارد، با اين تفاوت كه ايجاد كردنش نيازمند احراز هويت به يك نهاد نيست و صرفا با نصب يك اپليكيشن روي گوشي هوشمند يا كامپيوتر دسكتاپ و لپ تاپ خود، صاحب يك حساب مي‌شويد. به خاطر عدم احراز هويت، ديگر قادر به رديابي كلاهبردار نخواهيم بود. آن چه براي پليس به عنوان سرنخ مانده، فردي است كه حسابش را اجاره داده بود!

پولشويي با رمز ارزها

اكنون كه فرد بدون بر جا گذاشتن ردي از خود، پول‌هاي كثيف را تبديل به رمز ارز كرده است، مي‌تواند خيلي شيك و مجلسي با اطلاعات واقعي خود اقدام به ايجاد حساب كاربري در يك صرافي كريپتوكارنسي كرده و بيت كوين يا ديگر رمز ارزهاي در اختيارش را تبديل به تومان كند. به اين ترتيب، پولي كه زماني مسروقه و كثيف به شمار مي‌رفت، بعد از پولشويي، به صورت پولي سالم به چرخه اقتصاد وارد خواهد شد. اكنون اجاره‌دهنده حساب و كارت بانكي بايد پاسخگوي پول‌هاي ناسالمي باشد كه از طريق حساب و شماره كارت بانكي وي جابه‌جا شده‌اند.

عواقب ناگوار اجاره دادن حساب و كارت بانكي

پول‌هاي اصطلاحا كثيف به حساب اين افراد انتقال يافته و اكنون آن‌ها تنها سرنخ به شمار مي‌روند. قرباني مورد پيگرد قانوني قرار مي‌گيرد و اغلب با شكايت صاحبان اموال، به محاكم قضايي فرستاده خواهد شد. اگرچه اجاره‌دهنده دخل و تصرفي در سرقت و پولشويي نداشته، اما دانسته يا نادانسته شريك جرم بوده است. استرداد تمام وجوه مورد مبادله به همراه سود بانكي آنها، پرداخت 25 درصد كل مبلغ مورد تراكنش به عنوان عوايد حاصل از جرم و پرداخت ماليات وجوه مورد معامله بخشي از جريمه‌هاي در انتظار افراد اجاره‌دهنده حساب‌هاي بانكي محسوب مي‌شوند!

تا زماني كه بررسي‌هاي تكميلي انجام شده و متهمان اصلي شناسايي شوند، فرد قرباني، متحمل حبس در زندان خواهد شد. اين فرد در صورت پرداخت وثيقه به ميزان كل مبلغ تراكنش‌هاي انجام شده با حساب بانكي اجاره داده شده، تا زمان دادگاه آزادي مشروط به دست مي‌آورد.

نكته بسيار مهم اينجاست كه افراد اجاره‌دهنده حساب و شماره كارت بانكي، اغلب از سطح سواد پاييني برخوردار بوده و در طبقات اجتماعي پايين قرار مي‌گيرند، به همين دليل در اكثر مواقع وثيقه‌هاي تعيين شده برايشان قابل تامين نيست. علاوه بر همه اين موارد، پرونده‌ وي به عنوان پرونده پولشويي در دادگاه مورد بررسي قرار گرفته و جرايم متهم اصلي نيز بر اين پرونده افزوده خواهد شد. كسي كه حساب بانكي خود را فقط براي چند ميليون تومان اجاره داده است، بايد جواب چند ده يا شايد چند صد ميليون تومان پولي كه هرگز لمس نكرده را پس بدهد.

تهيه شده در بيت 24

مطالب مرتبط


كيف پول ريالي به بيت 24 اضافه شد + آموزش شارژ و استفاده

۹ بازديد

قابليت شارژ ريالي و نگهداري موجودي داخل حساب بيت 24 فراهم شد. به لطف كيف پول ريالي خريد و فروش ارزهاي ديجيتال سرعت بيشتري گرفته است.

 

بيت 24 به لطف پشتيباني از 145 رمز ارز در حال حاضر (به زودي تا 200 كوين و توكن افزايش پيدا مي‌كند)، بستري بي‌نظير براي خريد و فروش انواع رمز ارزها به شمار مي‌رود. به لطف انتقال سيستمي رمز ارزها بعد از خريد، فرآيند خيلي سريع انجام شده و مشكلي از بابت نوسانات قيمت‌ها براي كاربر وجود نخواهد داشت. به تازگي ويژگي جديدي به پلتفرم بيت 24 اضافه شده و به لطف آن، خريد و فروش بيت كوين و ديگر رمز ارزها بسيار سريع‌تر از قبل صورت خواهد گرفت؛ اكنون مي‌توانيد با شارژ كيف پول ريالي خود در هر زمان خيلي سريع سفارش‌هاي خريدتان را ثبت كنيد.

كافي است كيف پول ريالي خود در بيت 24 را شارژ كنيد. سپس مي‌توانيد در هر زمان خيلي سريع، بدون نياز به وصل شدن به درگاه در هر مرتبه ثبت سفارش خريد، رمز ارزهاي مورد نظرتان را تهيه كنيد. ويژگي جديد به تريدرها كمك مي‌كند از نوسانات قيمت‌ها به نفع خود استفاده كنند. تا پيش از اين بايد براي دريافت پول در حساب خود بعد از فروش يك رمز ارز، و سپس پرداخت مجدد همان پول براي خريد ارز ديجيتالي ديگر، زمان قابل توجهي صبر مي‌كرديد، اما به لطف وجود كيف پول ريالي ديگر چنين محدوديتي وجود ندارد.

گفتني است خريد انواع رمز ارز از بيت 24 منوط به ثبت نام و تكميل فرآيند احراز هويت است. در صورتي كه فاقد حساب كاربري هستيد، ابتدا به كمك مطلب «آموزش ثبت نام در وب سايت بيت 24» يك اكانت براي خود ايجاد كرده و سپس احراز هويت را به كمك مطلب «آموزش مراحل احراز هويت در وب سايت بيت 24» انجام بدهيد.

آموزش كار با كيف پول ريالي بيت 24 (اپليكيشن موبايل)

براي دسترسي به اين قابليت ابتدا بايد جديدترين نسخه اپليكيشن بيت 24 را براي سيستم عامل‌هاي اندرويد از گوگل پلي استور يا كافه بازار دريافت كنيد.

بعد از لاگين، اولين آيكون از سمت چپ در پايين رابط كاربري (آيكون آدمك) را لمس كرده و سپس روي گزينه «كيف پول ريالي» كه در نسخه جديد اضافه شده است ضربه بزنيد.

اپليكيشن بيت 24

با ورود به اين بخش، سه تب مشاهده خواهيد كرد. در نخستين تب، موجودي كنوني به همراه تاريخچه واريزهاي شما براي شارژ كيف پول ريالي بيت 24 قابل مشاهده است. براي افزايش موجودي بايد وارد دومين تب شويد.

كيف پول ريالي اپليكيشن بيت 24

در تب دوم مقدار مورد نظرتان را به تومان وارد كرده و يكي از كارت‌هاي بانكي خود را از قسمت «پرداخت از حساب» انتخاب كنيد. سپس دكمه سبز رنگ «اتصال به درگاه پرداخت» را لمس كنيد. فراموش نكنيد بعد از اتصال به درگاه بانكي، حتما بايد وجه را از طريق همان كارت انتخاب شده در اين مرحله واريز كنيد، در غير اين صورت تراكنش برگشت خورده و كيف پول ريالي شما در بيت 24 شارژ نخواهد شد. در نظر داشته باشيد بعد از احراز هويت نيز همواره مي‌توانيد كارت‌هاي بانكي جديدي براي حسابتان تعريف و از آن‌ها براي پرداخت استفاده كنيد.

با استفاده از هر كارت مي‌توانيد در هر روز تا سقف 50 ميليون تومان كيف پول ريالي را شارژ كنيد. در صورتي كه دو كارت بانكي ثبت كرده باشيد، با استفاده از هر كدام مي‌توانيد 50 ميليون تومان (در مجموع 100 ميليون تومان) حساب را شارژ كنيد.

بدون در نظر گرفتن محدوديت‌هاي بانكي براي پرداخت آنلاين، محدوديتي براي شارژ كيف پول ريالي بيت 24 وجود ندارد. مي‌توانيد تا هر ميزان مبلغ دلخواه آن را شارژ كنيد. بعد از فروش رمز ارزهاي خود به ما نيز هزينه به والت ريالي انتقال داده مي‌شود.

كيف پول ريالي اپليكيشن بيت 24

همواره مي‌توانيد درخواست انتقال وجه از كيف پول داخل بيت 24 به كارت بانكي خود را صادر كنيد. وجه به صورت حواله پايا برايتان ارسال خواهد شد. در هر مرتبه درخواست تسويه حساب، حداكثر مبلغ وارد شده 50 ميليون تومان است. بعد از مشخص كردن مبلغ، يكي از كارت‌هاي خود را برگزيده و دكمه سبز رنگ «تسويه حساب» را لمس كنيد.

در صورتي كه مي‌خواهيد مبلغي بالاتر از 50 ميليون تومان را تسويه كنيد، بايد چند مرتبه درخواست (هر كدام با سقف 50 ميليون تومان) صادر كنيد.

كيف پول ريالي اپليكيشن بيت 24

آموزش كار با كيف پول ريالي بيت 24 (وب سايت)

شارژ و كار با كيف پول ريالي از طريق وب اپليكيشن بيت 24 روال تقريبا مشابهي دارد. بعد از ورود به وب سايت، از پنل سمت راست روي گزينه «كيف پول ريالي» كليك كنيد.

با ورود به اين قسمت، موجودي كنوني به همراه تاريخچه واريزهاي شما براي شارژ كيف پول ريالي بيت 24 قابل مشاهده است. براي شارژ مجدد، روي دكمه سبز رنگ «افزايش موجودي» كليك كنيد.

وب سايت بيت 24

مبلغ را تعيين و يكي از كارت‌هاي بانكي كه قبلا در مرحله احراز هويت معرفي كرده‌ايد را انتخاب كنيد. سپس روي دكمه آبي رنگ «پرداخت» كليك كنيد. با استفاده از هر كارت مي‌توانيد در هر روز تا سقف 50 ميليون تومان كيف پول ريالي را شارژ كنيد.

وب سايت بيت 24

در صورتي كه مي‌خواهيد مبلغي را از كيف پول ريالي‌تان در بيت 24 به كارت بانكي‌ خود انتقال بدهيد، بايد بعد از كليك روي گزينه «كيف پول ريالي» در پنل سمت راست، گزينه «درخواست تسويه حساب» را برگزينيد. با ورود به مرحله بعد، مبلغ و كارت مورد نظر براي واريز به آن را تعيين و سپس روي دكمه آبي رنگ «ارسال» كليك كنيد. وجه به صورت حواله پايا برايتان ارسال خواهد شد. در هر مرتبه درخواست تسويه حساب، حداكثر مبلغ وارد شده 50 ميليون تومان است.

وب سايت بيت 24

خريد رمز ارز و پرداخت هزينه از كيف پول حساب

همانند هميشه، رمز ارز مورد نظرتان براي خريد را از فهرست مشخص و ميزان آن را تعيين كنيد. شبكه دلخواه را نيز انتخاب كرده و سپس روي گزينه «شروع تبادل» ضربه بزنيد.

كيف پول ريالي بيت 24

در مرحله بعد آدرس كيف پول رمز ارزي خود را با توجه به رمز ارز و شبكه انتخاب شده در مرحله قبل، وارد كنيد. با توجه به سيستمي و خودكار بودن واريز، از صحت اين آدرس اطمينان پيدا كنيد.

كيف پول ريالي بيت 24

گزينه جديدي در مرحله پرداخت مشاهده خواهيد كرد. مي‌توانيد به جاي اتصال به درگاه براي پرداخت هزينه، مبلغ را از كيف پول ريالي خود در بيت 24 پرداخت كنيد. با انتخاب گزينه دوم، موجودي حال حاضر شما نمايش داده مي‌شود.

كيف پول ريالي بيت 24

خريد به واسطه پرداخت هزينه از كيف پول ريالي بيت 24 در نسخه وب نيز روال مشابهي دارد. بعد از مشخص كردن ارز ديجيتال، وارد كردن مبلغ و ارائه آدرس والت ارز ديجيتال خود، حين پرداخت به جاي اتصال به درگاه، هزينه را از كيف پول حسابتان پرداخت كنيد.

تهيه شده در بيت 24

مطالب مرتبط


آموزش ثبت نام و ساخت حساب (اكانت) در صرافي بايننس

۷ بازديد

ثبت نام در بايننس و ساخت حساب كاربري در اين صرافي الزامي است. اكنون به آموزش نحوه و روش ايجاد اكانت در صرافي Binance خواهيم پرداخت.

 

بايننس بزرگترين صرافي رمز ارزي دنيا است. براي بسياري از كاربران سراسر دنيا، اينجا تنها مكان براي تريد انواع رمز ارز محسوب مي‌شود. اولين سرمايه گذاران در اين صرافي، بهترين تصميم عمرشان را گرفتند، چرا كه توانستند طي مدت زماني كوتاه، ارزش دارايي خود را بيشتر از 2500 برابر افزايش بدهند! در ابتدا ارزش هر واحد توكن بايننس كوين، كه اين صرافي براي جذب سرمايه به افراد اعطا مي‌كرد، 0.1 دلار بود، اما اين ارز ديجيتال اكنون با قيمت حدود 380 دلار معامله مي‌شود و از نظر ماركت كپ، سومين ارز ديجيتال برتر بازار است. اگر شما نيز به استفاده از سرويس‌هاي اين پلتفرم موفق علاقه‌مند شده‌ايد، نيازمند ساخت حساب بايننس هستيد.

كمي درباره بايننس، بزرگترين صرافي كريپتوكارنسي دنيا

با در نظر گرفتن تاريخچه كوتاه شركت و تاسيس آن در سال 2017، سرعت رشد صرافي Binance فوق‌العاده بوده است. به طور متوسط روزانه 1 ميليارد دلار معامله بر بستر اين پلتفرم صورت گرفته و از نظر حجم تبادلات، اكنون بزرگترين صرافي مبادلات آلت كوين‌ها است.

تريد در بايننس با توجه به تعدد رمز ارزهاي پشتيباني شده در آن و همچنين تعدد كاربران، گزينه بهتري در مقايسه با ديگر صرافي‌ها است. به اين منظور به ساخت حساب بايننس نياز داريد.

Binance چهار سال پيش و در سال 2017، در كشور چين تاسيس شد، اما خيلي زود پيشرفت كرد. قوانين بسيار سرسختانه مربوط خريد بيت كوين با ريال به رمز ارزها در كشور محل تاسيس شركت، بنيان‌گذاران آن را مجبور به مهاجرت به كشوري با قوانين باز در اين رابطه كرد. آن‌ها ژاپن را انتخاب كردند. بنيان‌گذار اصلي بايننس آقاي چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zao)  با نام مستعار CZ است. تجربه او در توسعه چند سيستم مبادله براي بورس كشور ژاپن به ساخت و توسعه بايننس كمك زيادي كرد.

در يكي از مطالب قبلي به طور مفصل درباره Binance صحبت كرده و به بررسي مزايا، ويژگي‌ها، مشكلات، كارمزد، انواع خدمات و همچنين مقايسه آن با ساير بهترين صرافي‌هاي ارز ديجيتال دنيا پرداختيم. براي كسب اطلاعات بيشتر به مطلب زير مراجعه كنيد:

هشدار ؛ ساخت اكانت در بايننس براي ايرانيان ممنوع است!

عدم توجه به اين نكته، خطر بلوكه شدن دارايي‌ شما را در پي دارد. صرافي بايننس تحت تاثير تحريم‌هاي ايالات متحده آمريكا عليه كشورمان، استفاده از خدماتش را براي كاربران ايراني ممنوع كرده است. اگر سيستم به هويت شما پي ببرد، حسابتان را مسدود و دارايي‌تان را بلوكه خواهد كرد. اگرچه طبق تجربه، اغلب كاربران در نهايت موفق به بازپس‌گيري رمز ارزهاي خود شده‌اند، اما اين كار استرس فراواني روي آن‌ها تحميل كرده و متحمل دردسرهاي فراواني شده‌اند.

در هر زمان، ثبت نام، تريد يا فقط بررسي موجودي، حتما آدرس آي‌پي سيستم خود را عوض كنيد. اين متداول‌ترين اشتباهي است كه به لو رفتن هويت واقعي كاربران منجر مي‌شود. كافي است تنها يك مرتبه، از طريق يك آدرس IP متعلق به ايران با سرورهاي بايننس تبادل داده كنيد تا به شما مشكوك شود. با استفاده از يك نرم افزار تغيير آدرس آي‌پي نظير اين نام مجاز نمي باشد، موقعيت جغرافيايي واقعي خود را پنهان كنيد. كشور محل قرارگيري سرور اين نام مجاز نمي باشد مورد استفاده در زمان ثبت نام را به خاطر داشته و هميشه براي استفاده از وب سايت يا اپليكيشن، از يك آدرس IP مربوط به همان كشور استفاده كنيد. به عبارتي اگر در زمان ساخت حساب اكانت بايننس به سرور آلمان (براي مثال) متصل بوديد، از اين به بعد فقط به سرورهايي واقع در همان كشور بايد متصل شويد.

نكته مهم ديگر عدم ثبت نام با آي‌پي ساير كشورهاي واقع در بلك ليست Binance نظير آمريكا است! بله آمريكا نيز در اين فهرست قرار دارد! بايننس پلتفرمي متفاوت با نام Binance US مخصوص كاربران اين كشور توسعه داده كه كاملا منطبق با قوانين آن است.

همچنين هرگز با پاسپورت ايراني احراز هويت نكرده و شماره‌اي با پيش شماره 98+ ارائه نكنيد، با اين كار، سيستم به جاي شك، از هويت ايراني شما مطمئن خواهد شد و بلوكه شدن دارايي و بسته شدن حساب قطعي است. به طور پيش‌فرض بعد از ايجاد اكانت بايننس مي‌توانيد تا سقف روزانه دو بيت كوين به تبادل رمز ارزها، ارسال و دريافت آن‌ها بپردازيد. اگر نيازمند افزايش اين سقف هستيد، از يك هويت جعلي، متعلق به فردي ساكن كشور سرور مورد استفاده در نرم افزار اين نام مجاز نمي باشد، استفاده كنيد.

راهكار كاربران حرفه‌اي، خريد يك آي‌پي ثابت يا استفاده از وي‌پي‌اس است. در مطلب زير به طور مفصل در اين رابطه توضيح داديم. با توجه به خطرات لو رفتن هويت ايراني شما براي Binance، ابتدا حتما مطلب زير را مطالعه كرده و سپس اقدام به ساخت حساب و شروع فعاليت كنيد.

چگونگي ساخت حساب كاربري صرافي بايننس

ابتدا به آدرس binance.com/en/download مراجعه و نرم افزار مورد نظر را براي پلتفرم‌هاي دسكتاپ يا موبايل دانلود كنيد. مي‌توانيد بدون نياز به نصب يك اپليكيشن، براي ايجاد حساب كاربري و سپس استفاده از خدمات، از وب سايت استفاده كنيد.

ثبت نام در وب سايت

وارد صفحه نخست وب سايت اين صرافي به آدرس binance.com شده و سپس از گوشه بالا سمت راست، روي گزينه Register كليك كنيد.

ثبت نام در صرافي بايننس

در صفحه بعد، ايميل و رمز عبور را وارد كنيد. حتما از پسوردي پيچيده و غير مشابه با ساير حساب‌هاي كاربري خود براي ساخت حساب بايننس استفاده كنيد. وقتي فرم تكميل شد، روي دكمه‌ي Register كليك كنيد تا يك ايميل تأييديه براي شما ارسال شود. با كليك روي آن عمليات ثبت نام تكميل خواهد شد.

نيازي به نگراني درباره ايميل نيست و مي‌توانيد از هر آدرسي براي ثبت حساب استفاده كنيد. گوگل اطلاعات كاربرانش را در اختيار ديگر شركت‌ها قرار نداده و بايننس از طريق آدرس Gmail نمي‌تواند به هويت واقعي شما پي ببرد.

صرافي بايننس – Binance

تاييد هويت دو مرحله‌اي را حتما فعال كنيد. اين كار را بلافاصله بعد از ايجاد اكانت بايننس انجام بدهيد، وگرنه حين انجام اولين تراكنش و ارسال رمز ارز براي ديگران، مجبور به آن خواهيد شد! با توجه به عدم امكان ارائه شماره موبايلي با پيش شماره 98+، گزينه فعال‌سازي 2FA با نرم افزار Google Authenticator را انتخاب كنيد. اين اپليكيشن را از گوگل پلي استور يا اپ استور دانلود و نصب كنيد. دكمه قرمز رنگ + را در پايين سمت راست صفحه لمس و QR كد نمايش داده شده روي صفحه را با دوربين گوشي اسكن كنيد.

ثبت نام در اپليكيشن

اپليكيشن را براي اندرويد از Google Play Store و براي آي او اس از Apple Store دانلود، نصب و اجرا كنيد. در سمت چپ صفحه، گزينه‌ي Login/Register را لمس كنيد.

تريد در صرافي ارز ديجيتال Binance

در پايين صفحه گزينه “No account yet? Register” را لمس و در مرحله بعد نام كاربري و رمز عبور مورد نظرتان را وارد كنيد. تيك گزينه موافقت با قوانين صرافي را زده و سپس روي دكمه زرد رنگ Register ضربه بزنيد. اگر توسط يكي از دوستان خود براي استفاده از بايننس و تريد در آن دعوت شده‌ايد، آيدي او را در قسمت “Referral ID” وارد كنيد. بر اساس سيستمي كه بزرگترين صرافي دنيا در نظر گرفته است، بخشي از كارمزدهاي تريدهاي شما به فرد معرف اختصاص داده مي‌شود.

ثبت نام در صرافي بايننس

براي اطمينان از ربات نبودن شما، يك اسلايد نمايش داده مي‌شود. آن را تا زمان درست شدن پازل به آرامي با انگشت جابه‌جا كنيد.

تريد در صرافي ارز ديجيتال Binance

ايميلي براي آدرس ارائه شده ارسال مي‌شود. كد داخل آن را در كادر وارد كنيد.

ثبت نام صرافي بايننس

چند نكته درباره ثبت نام و ساخت حساب بايننس

  • براي ساخت حساب بايننس از طريق شماره موبايل، گزينه ديگري در تب Mobile وجود دارد، اما اين گزينه براي كاربران ايراني غير قابل استفاده است. هرگز از شماره موبايلي با پيش شماره 98+ براي ساخت اكانت استفاده نكنيد.
  • نكات مربوط به تغيير آي‌پي را حتي در زمان درست كردن حساب كاربري مو به مو رعايت كنيد.
  • براي رد كردن سريع مرحله ثب نام، از وارد كردن ايميلي نامعتبر كه دسترسي سريع به آن نداشته و امنيتش به وسيله راهكارهايي نظير احراز هويت دو مرحله‌اي به طور كامل تامين نشده است، خودداري كنيد. در صورت فراموشي رمز عبور، فقط از طريق اين ايميل قادر به بازيابي حساب كاربري خود خواهيد بود.
  • قبل از شروع كار و تريد در بايننس، پيشنهاد مي‌كنيم امنيت اكانت خود را افزايش بدهيد. بعد از اولين مرتبه لاگين، از شما درخواست مي‌شود تا احراز هويت دو مرحله‌اي (2FA) را براي آن فعال كنيد. البته مي‌توان اين فرآيند را به بعد موكول كرد، اما با توجه به زمان‌بر نبودن آن، پيشنهاد مي‌كنيم بلافاصله بعد از ساخت حساب Binance احراز هويت دو مرحله‌اي را نيز فعال كنيد.

منبع: bitdegree